Hypnóza odhalující převtělování
Bonnský
psychiatr dr. Joachim Wurst se už od počátku své kariéry věnoval
hypnóze a definoval ji jako nekritické přijetí hypnotizérovy myšlenky
pacientem.
Nejprve pomocí hypnózy potlačoval zejména symptomatické neurotické
potíže, např. koktavost, pomočování dětí, trému dospělých či úporné
bolesti hlavy. Byl úspěšný, a tak se jeho sláva šířila. Na přijetí v
jeho ordinaci se muselo čekat i celé týdny. Doktor Wurst byl energický
a panovačný muž, takže jeho uspávací sugesce velice účinně působily a
většina jeho pacientů upadala do nejhlubšího hypnotického tranzu, do
takzvané somnambulní hypnózy. Tento tranz byl tak hluboký, že si
pacienti po probuzení nepamatovali nic z toho, o čem ve spánku s dr.
Wurstem rozprávěli a jak akceptovali jeho hypnotické a posthypnotické
sugesce, vedoucí ke zlepšení jejich duševního stavu. Když byl například
pacientův hypnotický stav nejhlubší, řekl dr. Wurst: "Po probuzení
nebudete cítit bolesti hlavy!" A stav absence bolesti po probuzení
skutečně nastal, pacient se cítil skvěle a vůbec ho nenapadlo, že by
dostal od Wursta nějaký příkaz k potlačení bolesti. Bezbolestný stav
považovali pacienti za důsledek osvěžujícího hypnotického spánku.
Wurst se věnoval hypnóze i jako vědě a proslul řadou brilantních
teoretických prací. Rozšiřoval například škálu hypnability, to znamená
schopnost pacientů upadat do stále hlubšího tranzu, který například u
klasické stanfordské škály hypnability končil dvanáctým stupněm -
spontánní hypnotickou amnézií, tedy ztrátou paměti na dění v hypnóze.
Wurst přidal ke stanfordské škále ještě tzv. sonorní škálu s třemi
podstupni, po kterých osobně vkročil do nitra osob, od nichž zjistil
jejich zážitky z období před narozením, na které si pod výzvou jeho
sugescí vzpomněly. Wurst se však ani s těmito zázračnými zázračnými
efekty nepokojil a pronikal do hlubin lidské paměti ještě důkladněji.
Dostal se ještě dále a ještě hlouběji, odstranil omezení individuálního
lidského života a vkročil tedy až před fyzickou existenci
hypnotizovaných osob, které si "vzpomněly" na svoje minulé fyzické
schránky, na svoje uplynulé a vyhaslé životy.
K těmto poznatkům došel vlastně náhodou při svých rutinních
psychiterapeutických zásazích, které si osvěžoval zdánlivě nesmyslnými
otázkami, aby se dostal ještě hlouběji do neprobádných hlubin lidského
nitra. Pokládal spícím osobám stále komplikovanější otázky a snažil se
zjistit např. jejich první vzpomínky před osvojením řeči. Pak jeden z
pacientů vypověděl, že si vzpomíná na porodní bolesti matky, v nichž ho
přiváděla na svět, a doslova vykřikl bolestí při vzpomínce na necitlivý
zásah porodníkových kleští. Od tohoto okamžiku si byl dr. Wurst jist,
že dospěl tam, kam byl dosud lékařům vstup odepřen. Do nevědomí.
Bez odkladu začal s novým druhem experimentů a záhy se dostavily
pozoruhodné výsledky. Zjistil například, že pacientka Marie N. si
"vzpoměla" v hypnóze na svůj pobyt v matčině děloze, když měla podobu
teprve čtyřmesíčního embrya. "Zapamatovala" si otřesy dělohy při
souložích otce a matky. Matka Marie N. se však se svým mužem ještě před
narozením dcery rozešla a prožila v důsledku rozchodu šok, který i
dosud nenarozená dcera prožívala ve formě nevýslovného utrpení.
Pacientka Marie N. si rovněž pamatovala na film, který sedovala v
televizi její matka, když ji nosila pod srdcem. Film plný vražd, krve,
násilí a utrpení. Matčin hrůzný divácký zážitek se přenesl i do
psychicky dosud nenarozeného děvčátka ve formě šoku a následného
strachu z příchodu do světa tak nepřátelského a hrůzného. Šok se v
psychice Marie N. uchoval až do dospělosti v podobě trvalého
neurotického utrpení, o jehož příčině nic nevěděla, dokud ji dr. Wurst
nezhypnotizoval a neprosvítil zákoutí její nešťastné duše.
Jiná pacinetka, devatenáctiletá Helga R., si pamatovala na zážitek,
který se udál pět měsíců před jejím narozením. Lékař její matky
předepsal těhotné rybí tuk, který nesnášela a po jehož požití zvracela.
Ani Helga R. nemohla rybí tuk vystát a zvracela po jeho požití stejně
jako kdysi její matka.
Pacientka Evelina S. zase spočívala v matčině lůně v protileteckém
krytě při bombardování Drážďan. Do jejího narození chybělo ještě celých
šest měsíců. I na ni se přenesla matčina hrůza z letadel, takže už od
dětství omdlévala či prožívala hysterický záchvat, kdykoli zaslechla
třebas i z dálky zvuk leteckého motoru.
Dr. Wurst pochopil, že embryo žije i život své matky a nahlíží jejím
prostřednictvím do vnějšího světa, který ho buď zraňuje, anebo naopak
naplňuje očekáváním. Matka bavorské šlechtičny Renaty von H. trávila
půl roku před porodem v Brunei jako host brunejského sultána, v
kouzelném paláci obklopeném zahradami s tisícovkami druhů květin.
Koupala se celé dny v moři i v bazénech, pojídala tropické plody a
často se zabývala zdobením svých komnat květinami. Milovala svého muže,
jenž zde byl v diplomatických službách, a žili spolu v radostném
očekávání narození dítěte. Renata von H. si v hypnóze vzpomněla, že se
v Brunei toužila narodit předčasně, aby se mohla se svými rodiči
podílet na radostné kráse a citové harmonii světa. O možnosti svého
předčastného zrození uvažovala formou tzv. vnitřní řečim což je v
podstatě řeč beze slov, spočívající v řazení obrazů a představ. Vnitřní
řeč používají lidé často, zejména při mimovolním myšlení.
Dr. Wurst se dostával ještě dál v přesvědčení, že minulost člověka
nepředstavuje pouze pobyt v děloze, ale že může být ohraničena i
minulými životy, které si člověk nese ve své psychice stejně tak
zákonitě, jako svůj příští osud. Hypnotizoval svoje pacienty a
uvolňoval jejich vzpomínky až do komažiků, kdy ještě neexistovali ani
ve formě právě oplodněné buňky v matčině lůně.
Nevystačil už s pouhou hypnózou. Doplnil ji dále dýcháním kyslíku
pomocí kyslíkové masky, kterou si pacienti nasazovali před ulehnutím na
hypnozérské lůžko. Kyslík měl podle Wurstova mínění "propojit či znovu
vytvořit ztracené spoje mozkových buněk, jež mohly souviset s funkcemi
fylogenetické paměti." Pozoruhodné výsledky se záhy dostavily i při
těchto experimentech. Pacient Richard C. si vzpomněl na několik svých
předchozích životů, které na sebe logicky navazovaly, jako by je
inscenoval rozum mravné a přísné božské bytosti. Richard C. byl
dělníkem se základním vzděláním. V nejhlubším hypnotickém tranzu, po
důkladném rozdýchání kyslíkem, si vzpomněl, že v minulém životě byl
černoch, měl nemocné ledviny a žil v Jihoafrické republice. Ještě před
tím žil jako běloch v Karolině a k smrti nenáviděl černochy. Vesmírný
řád tehdy jeho city usměrnil v následném převtělení. Prožil život
nemocného černocha v hlavním státě světového rasismu. Vykoupil se
bolestivou smrtí a dočasnou výsadou žít další život v Německu jako
nekvalifikovaný dělník.
Pacinet Helmut K., trpící neurotickou koktavostí, si vzpomněl, že v
předminulém životě oběsil jěstě jako mladík na drátě kočku a nešel ji
vysvobodit, ač po jeho odchodu strašlivě mňoukala. V následném životě
se stal kočkou bez domova, která se po tři léta toulala po hamburském
přístavu, než sežrala otrávenou návnadu a pošla v hrozných bolestech.
Po tomto "očistci" se Helmut K. narodil v rodině bonnských cikánů a
dostal novou šanci žít lidský osud.
Pacient Hans N. si při dýchání kyslíku a b somnambulní hypnóze
uvědomil, že pes, jehož nade vše miluje, je převtělením jeho zesnulého
otce. Hans svého otce nenáviděl, protože jím byl týrán. Vyšší řád,
který nepochybně existuje, spojil obě bytosti znovu v lásce, aby v
jejich životě vykompenzoval předchozí "nedorozumění nenávisti".
Experimenty dr. Wursta jsou bezesporu zajímavé. Pacienti z celého světa
se hrnou do jeho ordinace a čekají po celé týdny za jejími dveřmi, až
na ně přijde řada. Wurst dnes už neléčí neurotické poruchy ani
nepotlačuje jejich symptomy. Zjevuje lidem zejména jejich embryonální
minulost a předchozí už uzavřené osudy. Neprorokuje nikomu budoucnost.
Jisté však je, že z každé minulosti lze budoucnost spolehlivě odvodit.
Informace o minulosti pomáhají lidem žít a nalézt kořeny zla, které se
v lidském nevědomí uchytilo podobně jako strom v puklině skály.
Dr. Wurst vychoval četné následovníky, takže dnes se ve všech vyspělých
zemích uskutečňují experimenty s pronikáním do historie dávno odbytých
lidských osudů. Mnozí kliničtí psychologové a psychiatři na Západě tak
přicházejí vědeckými metodami na to, čeho Východ dosáhl už před
tisíciletími pouhými úvahami o podstatě a smyslu života.